the start of something new?

De wekker ging weer om 5u30. Vriend geraakte amper uit bed en ik nog minder. Uiteindelijk ben ik wel om 6u uit mijn bed gekomen om zoals een goede huisvrouw bokes te smeren. (’t blijft toch een soort schuldgevoel omdat hij zo ver moet rijden naar zen werk). Ik kroop terug in bed om er dan om 7u terug uit te komen. Ik wilde niet weer in slaap vallen, want dan ben ik een echt wrak als ik wakker word. Dus las ik verder in een boek, in een lekker warm bed. Klinkt niet slecht hé!

Alleen sluimert het al enkele dagen/weken: mijn nek en schouders zitten enorm vast. Ik word vaak wakker met hoofdpijn en nekpijn,… Ik merk dat het echt erger geworden is sinds ik niet meer ga sporten. Ik heb een tijdje X-Core groepslessen gedaan in de fitness en toen had ik verbazend minder last van mijn nek en schouder. Dus dacht ik: komaan, meid, actie!

Ik rolde mijn fitnessmatje uit en zette de iPad schuin op de zetel, zodat ik goed naar Adrienne kon kijken. En ik deed een half uur yoga!

Het is een beetje raar om om half 7 in mijn pyjama in mijn living op een matje te liggen/zitten. Verder waren sommige poses ook een beetje onwennig, maar dat lijkt me logisch, aangezien het de eerste keer was dat ik het deed. Mijn hoofd- en nekpijn zijn ook niet instant verdwenen.

Maar eigenlijk is het wel een goede start van de dag! ’t Is ook een beetje win-win: vriend heeft zijn bokes en ik heb mijn beweging en mijn “ik ben goed bezig”gevoel.

Als ik dan nog wat extra spieren en flexibiliteit zou krijgen, is het helemaal top! Ik ga er dus voor! Geen 30 dagen aan een stuk, maar wel de dagen dat vriend vroeg op moet en op vrijdag. Eens zien wat het me brengt!

 

Plaats een reactie